Les cròniques dels camps d’hivern!

Castors i Llúdrigues

Els animals del bosc Verd i Lila (Castors i Llúdrigues) no vam parar quiets durant tot el Camp d’Hivern perquè havíem de conèixer amb profunditat els boscos de la zona: primer vam anar amb tren fins a l’Espluga de Francolí, allí vam fer una ruta pel bosc per poder estar en contacte amb unes gallines que ens van regalar els seus ous.

El segon dia vam anar a Montblanc de visita i a dinar. Després, vam agafar el tren per anar a la Riba, on vam caminar i caminar fins a arribar al refugi. El bosc de la Riba també el vam conèixer, ja que fora del refugi era tot bosc i vam estar jugant un munt d’estona. Finalment, li vam fer un regal al bosc: uns dibuixos súper creatius!

Llops i Daines

Els Llops i Daines vam anar de Camp d’Hivern a la Manreana, a Juneda, i en tren, com més ens agrada!

Entre la boira i el fred i gràcies a fer-ho entre tots, els superherois vam trobar els altres fragments de l’esfera de la pau universal. Vam conèixer els animals de la granja, vam tocar els cavalls, les vaques ens van llepar, vam veure una ovella acabada de néixer, vam imitar els paons… També vam conèixer Puigverd de Lleida, la seva gent i el seu plat típic.

Vam fer un munt de jocs que havíem preparat nosaltres, un taller record del nostre superheroi, vam veure una pel·lícula i també vam descobrir un gronxador molt particulari, i fins i tot vam muntar una Disco! Ens va donar temps també per plantejar-nos uns objectius personals per a millorar com a persones durant aquest curs.

Ràngers i Noies Guia

Els Ràngers i Noies Guies vam gaudir d’un Camp d’Hivern en una casa de colònies a Font Rubí.

Vam estar fent moltes activitats que ens van permetre conèixer-nos una miqueta més, i algunes d’aquestes activitats estaven preparades pels ràngers i les noies guia. També vam fer un Raid-Ruta per petits grups sobre la nostra autoestima, l’un mateix i sobre el compromís. Aquest darrer aspecte el vam estar treballant amb més profunditat al llarg de la tarda, on cadascú de nosaltres ens vam haver de marcar un objectiu personal, ja fos enfocat al cau o bé enfocat al nostre dia a dia. Aquest compromís que ens hem marcat al Camp d’Hivern serà revisat al llarg del curs i així podrem anar comprovant si estem anant pel bon camí.

També va ser el moment de tancar l’eix d’animació que vam estar fent al llarg del primer trimestre, que ens va servir per adonar-nos del fet que sempre hem de ser nosatres mateixos/es i mostrar les notres qualitats sense sentir-nos jutjats i evidenment sense jutjar. Cadascú és únic!

En conclusió, va ser un Camp d’hivern on vam estar molt a gust i ens ho vam passar molt bé!

Pioners i Caravel·les

Els Pioners i Caravel·les vam anar de Camp d’Hivern a Talamanca, al Bages. Allà vam passar 4 dies i 3 nits, participant en un concurs per a ser el millor Scout Raveru, per guanyar ni més ni menys que una fabulosa copa de plàstic i uns súper pins fets amb goma eva. Sí, vam passar-nos del pressupost però va valdre la pena per poder veure les cares d’alegria de l’equip guanyador!
Com a bons scouts vam treballar el compromís personal, vam fer una petita ruta pel bosc del costat del poble i un seguit d’activitats preparades pels mateixos Pioners i Caravel·les, i d’altres amb les que vam relfexionar sobre temes socials i emocionals.
D’altra banda, com a bons scouts que els hi va la marxa, vam inventar versets de nadal, vam passar-nos mig camp d’hivern fent kirikis, vam tenir prou temps lliure per descansar de tanta festa, i les caps es van regalar donant patatetes i torró Suchard pels ressopó!

Truc 1

La unitat de Truc 1 hem tingut un primer trimestre bastant enfeinat. Vam anar d’excursió conjunta amb la unitat de Truc 2 al càmping Arc de Barà, en uns bungalous. Ens ho vam passar tots d’allò més bé amb els nostres companys!

Després d’aquesta magnífica excursió, ens vam posar a treballar cada unitat per separat. Hem començat a organitzar les descobertes que farem pròximament, hem decidit tots els objectius que tenim com a Truc 1 i a on volem arribar com a unitat i hem fet diverses activitats de coneixença per cohesionar-nos encara mést!

Nosaltres, malauradament, no hem anat de Camp d’Hivern. No obstant això, l’hem substituït pel futur Camp de Primavera, on anirem a Barcelona a fer bona part de les descobertes que estem planificant, entre altres activitats. Encara falten dos mesos per anar-hi, però tenim moltes ganes de fer-lo!